Tajniki matematyki – co, jak, dlaczego?
— 3 minut
Rozszerzona matematyka “Math 2.0” to nasz autorski innowacyjny program rozszerzonej edukacji matematycznej, realizowany od żłobka, poprzez przedszkole, do szkoły podstawowej.
Matematyka „królową nauk”
Matematyka, jedna z najstarszych dziedzin nauki, nie bez przyczyny zdobyła sobie zaszczytne miano „królowej”. Wszak to coś znacznie więcej niż wiedza o liczbach i figurach geometrycznych. Matematyka uczy wnioskowania oraz logicznego myślenia. A te umiejętności są kluczowe do zgłębiania innych dziedzin wiedzy: geografii, fizyki, a nawet przedmiotów humanistycznych. Co jest cechą wybitnego prawnika? Bardziej niż znajomość kodeksów, liczy się umiejętność wyciągania wniosków i logicznego interpretowania faktów. Tak, matematyka, na pewno nie zaszkodzi przyszłym prawnikom!
Matematyka uczy systematyczności
To specyficzna dziedzina wiedzy, która ma swoje stopnie wtajemniczenia. Informacje wynikają jedne z drugich, wiedza bardziej zaawansowana jest kontynuacją wiadomości podstawowych. Uczenie się matematyki samo w sobie doskonali proces uczenia się innych przedmiotów. Pokazuje uczniom, że systematyczność popłaca.
Matematyka uczy wytrwałości
Aby rozwiązać zadanie, nieraz trzeba podejść do niego wielokrotnie. Trzeba spróbować wielu metod, „pokombinować”, przekształcić wzór, dokonać dodatkowych obliczeń, by wreszcie uzyskać prawidłowy wynik. Matematyka uczy zatem cierpliwości i pokazuje, że nie zawsze droga „na skróty” skutkuje dobrym rozwiązaniem.
Matematyka, a konkretnie geometria rozwija wyobraźnię przestrzenną. Stąd już tylko krok do architektury czy designu.
Określenie „królowa nauk” bez wątpienia nie jest pustym sloganem. Dlatego w szkołach Academy International dokładamy starań, by każdy z naszych uczniów odkrył i rozwijał swoje zdolności matematyczne.
Radość praktykowania
Matematyka, co się niestety niekiedy zdarza, nie może być traktowana, jako „sztuka dla sztuki”. Realizując w każdej z klas autorski program “Rozszerzona matematyka Math 2.0” staramy się poprzez wdrażanie uczniów w działanie, rozwijanie motywacji wewnętrznej, pokazywać jak mogą wykorzystywać swoje umiejętności w codziennym życiu. Proste przeniesienia teorii na praktykę, niejednokrotnie przyczyniają się do „połknięcia bakcyla”; uczniowie zaczynają rozumieć po co się uczą i jak wiedza wyniesiona ze szkoły przekłada się na rzeczywistość pozaszkolną.
Cena , ilość, wartość – uczeń Academy International nie będzie zaskoczony przy kasie w sklepie, bo doskonale radzi sobie z obliczeniem należności za zakupy. Nie pyta: kiedy? za ile? Bo obliczenia zegarowe i kalendarzowe także nie mają przed nim tajemnic. Z przyjemnością podejmuje wyzwanie gry planszowej, wykorzystując przy tym swoją rozszerzoną wiedzę matematyczną!