• Dwujęzyczne
    placówki edukacyjne

Harmonogram rekrutacji AIK49 2024/2025.

Sprawdź zasady rekrutacji
do klasy 1 AI Karolkowa 49
w roku szkolnym 2024/2025

Jak ważny jest pierwszy kontakt dziecka z językiem obcym

— 2 minut

Pierwszy kontakt z nauką w szkole jest bardzo ważny dla każdego dziecka. To etap, w którym nie tylko zdobywa podstawowe umiejętności umysłowe, wśród nich czytanie, pisanie czy liczenie, ale również uczy się m.in. samodzielności, współpracy, rozwija swoją kreatywność i logiczne myślenie.

Nauka języka angielskiego czy hiszpańskiego, jako obcego, przybliża dziecku świat, który je otacza, wzbudza jego zainteresowanie i zwiększa chęć jego głębszego poznania. To część klocków wieży, do której można porównać edukację szkolną w Academy International. Każdy element, w różnym kolorze, a nawet kształcie, w dobrym połączeniu z pozostałymi tworzy solidną konstrukcję, co jakiś czas wyższą o jedną kondygnację. Im wyższa wieża, tym szerszy ukazuje się horyzont. A przecież skoro świat jest tak ogromny, to dlaczego by nie zacząć odkrywać go już od najmłodszych lat i z różnych jego stron?

Zajęcia językowe to coś więcej niż nauka słówek i gramatyki. Można by rzec, że to tylko narzędzia potrzebne do stworzenia bardziej złożonego dzieła. Nauka języka kryje w sobie dodatkowe walory i ma ich cały wachlarz. Niezwykle szybkie i łatwe pokonanie bariery językowej i nabycie śmiałości w posługiwaniu się obcym językiem w dalszej perspektywie ułatwia komunikację z ludźmi o innych narodowościach, a także uwrażliwia na cel jakim jest porozumienie się z drugim człowiekiem. Znajomość kultury, będącej nieodłącznym elementem obcowania z językiem, zwiększa zakres postrzegania świata i jednocześnie jest zalążkiem budowania tolerancji i otwartości na odmienne zwyczaje, zachowania i tradycje. Korzyści, jakie płyną są więc natychmiastowe, ale także długotrwałe.

Jej strategia oparta jest na zanurzeniu dziecka w dwujęzycznym środowisku oraz międzyprzedmiotowym nauczaniu. Forma nauki języka obcego jest dostosowana do wieku i poziomu edukacyjnego dziecka. Zachęceniu go do posługiwania się językiem obcym oraz stopniowym i różnorodnym zwiększaniu zakresu zdobywanej wiedzy i umiejętności na kolejnych etapach nauki. Dzięki temu solidnie „wybudowana wieża” będzie służyć przez długi czas.